Project Description

Dieta Ketogeniczna jest to to dieta wysokotłuszczowa, z odpowiednią zawartością białka i niską zawartością węglowodanów prowadząca do wytwarzania ciał ketonowych w organiźmie . Dieta zmusza organizm do spalania tłuszczów, a nie węglowodanów.

Zamów

Dieta ketogeniczna – „Jedz tłuszcz, by spalać tłuszcz” – tak w skrócie przedstawiają się założenia diety ketogenicznej. Chociaż powszechnie stosowana jest w walce z nadmiernymi kilogramami, może być wykorzystywana m.in. do leczenia nadciśnienia czy cukrzycy. Założenia diety ketogenicznej opierają się w głównej mierze na spożywaniu odpowiedniej ilości tłuszczów, węglowodanów i białek. W standardowej, codziennej diecie większości z nas węglowodany stanowią 50 proc., białka 15 proc., a tłuszcze 35 proc. wszystkich spożytych posiłków. W diecie ketogenicznej te proporcje są diametralnie różne. Dieta ketogenna zakłada jedzenie posiłków, w których aż 80-90 proc. stanowią tłuszcze, a pozostałą część, czyli 10-20 proc. węglowodany i białko. U osób niebędących na diecie to węglowodany stanowią główne źródło energii. W organizmach osób na diecie ketogenicznej węglowodanów jest niewiele, więc źródło energii jest niewystarczające. Organizm zaczyna więc szukać alternatywnych źródeł, którym stają się tłuszcze.

Dochodzi do tzw. ketozy, czyli procesu rozpadu tłuszczów. W jej wyniku stężenie ciał ketonowych we krwi jest dużo większe niż stężenie glukozy. Przy odpowiednio niskiej ilości węglowodanów, zahamowane zostaje uczucie głodu.

Plan Optymalny

CENNIK

MAKROSKŁADNIKI

  • Kaloryczność:  1500, 2000, 2500, 3000 kcal

  • Ilość posiłków: 3-4

  • Białko: <10%

  • Węglowodany: <10%

  • Tłuszcz: 70-80%

PRZYKŁADOWE MENU

  • Śniadanie: Lasagne z mozzarellą, serem ricotta, bakłażanem i szynką parmeńską

  • Drugie śniadanie: Brokuły w serowej panierce w sosie serowym

  • Obiad: Cukinia faszerowana wołowiną

  • Podwieczorek: Dorsz czarny w bekonie z sałatką z selera naciowego i zielonego ogórka

FIT-BODY

Twój
Catering
Dietetyczny

ZAMÓW