Zimą tęsknimy za chrupiącymi nowalijkami, soczystymi, dojrzewającymi w słońcu pomidorami i słodką, młodą marchewką, ale okazuje się, że nawet w chłodnych miesiącach możemy korzystać ze świeżych, pełnych witamin i smaku produktów. Warzywa zimą mogą grać pierwsze skrzypce na talerzu i być częścią ukochanego comfort food. Sprawdzamy, jakie jarzyny warto zaprosić do stołu, żeby poprawić sobie nastrój i dostarczyć mnóstwa witamin.

pory i marchewki

AUTOR

FIT-BODY

KATEGORIA

Catering dietetyczny

OPUBLIKOWANY

22 listopada 2021

SOCIAL

Jakie warzywa jeść zimą? Graj w zielone

Jarmuż, szpinak, boćwina, natka pietruszki, seler naciowy brukselka, kapusta czy brokuły to warzywa, które dostarczają organizmowi ogromu fito-składników – błonnika, magnezu, witaminy C i A oraz folianów. To grupa związków, która dba o odporność, wykazuje właściwości antyoksydacyjne, a także chronią przed nowotworami.

Nasz zimowo-jesienny jadłospis nie musi być nudny. Żeby dostarczyć sobie jak najwięcej warzyw zimą, warto postawić na zupy krem, dodawać ulubione liście do porannych koktajli, miksować je z ciastem naleśnikowym czy ścierać na apetyczne placuszki z patelni.

Zimowe warzywa sezonowe, czyli jakie?

Komponując posiłki warto sięgać po produkty sezonowe, czyli takie, których okres zrastania przypada na daną porę roku. Dzięki temu dostarczamy sobie możliwie najwięcej składników odżywczych i dostosujemy się do naturalnego rytmu natury. Jakie warzywa zimą będą najodpowiedniejsze?

Przede wszystkim sięgajmy po wszelkie rośliny okopowe, czyli ziemniaki, bulwy selera, pietruszka, marchew czy buraki. Dobrym wyborem będą również warzywa cebulowe (por, czosnek oraz cebula), a także strączkowe (groch, ciecierzyca, fasola, soczewica) i kapustne (brukselka, różne rodzaje kapusty).

warzywa cebula pietruszka marchew ziemniaki pomidorki

Warzywa zimą – w jakiej formie najlepiej?

Sezon letnio-zimowy to czas obfitości świeżych warzyw i owoców, warzywa zimą nie występują w takiej mnogości, dlatego należy radzić sobie innymi sposobami z dostarczaniem organizmowi urozmaiconych produktów. Warto sięgać po jarzyny mrożone, wekowane, a także niezwykle zdrowe kiszonki. Wszystkie z wymienionych sposobów są świetnymi metodami na przedłużanie trwałości warzyw ich utrwalania i magazynowania.

My wiemy, jakie warzywa zimą są najbardziej odżywcze. Postaw na catering Fit Body

Dbanie o prawidłowo zbilansowaną dietę w sezonie jesienno-zimowym może być bardziej skomplikowane niż w porze letniej, kiedy stragany uginają się pod ciężarem świeżych jarzyn i owoców. Zdrowy styl życia, w tym również odpowiednia dieta, ma niebywałe znaczenie dla naszej odporności o dobrego samopoczucia, o które warto troszczyć się przez cały rok. Ale jak to zrobić, jeśli nie mamy wystarczającej wiedzy lub czasu? Odpowiedzią jest gotowy catering dietetyczny przygotowany przez profesjonalistów.

11 diet do wyboru, zawsze świeże, najwyższej jakości produkty i pełnia smaku to tylko niektóre z korzyści diety pudełkowej od Fit-Body. Zamów pakiet próbny już dziś i przekonaj się sam.

FIT-BODY

Twój
Catering
Dietetyczny